Uniformlist!

2009-07-16 @ 23:05:07

Idag damp det ner ett trevligt kuvert i brevlådan (läs brevinkastet) från Performers med diverse regler och dresscodes.
Ja du det blir inget mer korta byxor-stort linne-rosa socks kläder! Från och med nu kommer alla mina danskläder bestå av dräkt och trikåer. Jag kommer se ut som en mask. Men vill dom ha mig som mask ska dom få mig som mask.
Jag gjorde x antal observationer när jag läste det onödigt tjocka häfte:

- Jag får inte under några omständigheter förtära alkohol
- Jag får inte under några omständigheter röka på skolans område
- Kommer jag en minut försent får jag anmärkning och många anmärkningar leder till läskigt samtal med ledningen.
- Jag måste varje dag ha med mig en deodorant (hahahha när jag läste detta skrattade jag högt)
- Jag har antingen missförstått storlekssystemet i England eller så måste jag banta ner mig 2 storlekar för att kunna köpa skolans dräkter.
- Jag kommer inte kunna ha för många besökare då det kommer distrahera mig.
- Jag får absolut aldrig ta semester eller ledigt.
- Är jag borta mer än 2 dagar måste jag ha läkarintyg
- Om jag vill åka hem under loven måste jag först få ett ok från ledningen eftersom jag kan behöva vara kvar i Essex under loven.
- Tydligen är hårspray och hårnät en del av dresscoden på baletten
- Slutligen ifall jag spiller blod måste jag och ingen annan själv torka upp det en s.k "blood spillage policy" hahahah

Jag jag tycker detta låter intressant ta mina ord med viss ironi mina vänner. Allt stämmer men har dock dragit det till sin spets. Jag gillart nu är det bootcamp som gäller! Peppa tagga peppa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback